Imorgon kommer vetrinären

Har ont i magen för det. Prince har troligen blivit sjuk igen, hon misstänker blodbrist igen :( Han är verkligen inte sig själv. Han är helt borta reagerar inte på något, inte ens när man ska ge dom hö i hagen. Man får gå fram och lägga en hög mittframför honom. Då börjar han äta men han rör sig inte innan dess. Han bara står och hänger är liksom i sin egna värld eller hur man ska förklara det. Det syns i ögonen och på hela hästen att något inte är bra.

Hans kroppstemperatur skiftar ovanligt snabbt. Idag när jag hämtade honom hade han 37.0 i temp. Sen skrittade jag och My ca 30 min lungt, och när jag kom tillbaka hade han först 35.2. Jag väntade lite och tempade han igen då hade han 35.9. Och i sönds hade han 37 grader och i måndas 36 :S Han brukar ligga i friskt tillstång mellan 37-37.5. Så något är inte rätt. Han dricker även mindre för varje natt. Får se hur det går imon, nervös är jag iaf.
Orkar inte med fler skador eller sjukdommar.

Förra gången han var sjuk.

Kommentarer ;
Postat av: Elin

Hej, min häst hade också 35.9 jag vet inte vad jag ska göra hon har sett hängig ut ett tag men pigg när jag rider idag låg hon i hagen som hon inte brukar göra. Hon äter iaf. Men börjat gått ner o vikt. Något förslag vad det kan vara??

2014-04-23 @ 18:06:30

Kommentera här:

Namn:
kommenterar du här ofta ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Följ min blogg med bloglovin