Jobbig dag

Usch denna dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Började med jobbet det flöt på och gick rätt snabbt, sen skulle jag hem och rida och sen träffa Joacim när han slutat. Men kom inte ifrån stallet när jag kom hem från ridturen märkte jag att Prince inte var som han brukade. Han bara hängde och hade ingen energi i ögonen eller lyssnade. Gav honom lite vatten och han drack nästan tolv liter! Tänkte att han bara var lite uttorkad men tog febern på han för säkerhetskull, och då hande han 39,5 grader. Ställde in honom i boxen gav han lite hö och en massa vatten. Han åt lite och bara stog och hängde rörde sig inte något. Mamma hade kontakt med veterinären och sa att hon skulle komma ut senare om det skulle behövas. Inget mer med det tänkte vi så jag och Joacim åkte hem medans mamma har varit och tittat till honom lite då och då. Vid tre ringde hon och sa att han låg ner och rörde sig typ inte. Han hade inte ätit mer eller druckigt något, så veterinären fick komma. Han låg från kl tre till runt halv åtta. Veterinären sa att antingen var det något virus typ som en influensa för han hade inte ont någon stans eller något känndes konstigt, men det kunde även ha något med en fästing att göra. Typ borelia. Så hon ska komma ut på morgonen och kolla igen och om det behövs så tar hon lite blodprover och så. Idag har han bara fått smärtstillande och febernedsättande, och nu när vi åkte stod han upp och åt ganska mycket. Inte för att sprutan hann hjälpa med det är ett gott teken.


Satt inne i boxen med han när han låg ner, super mysigt han låg och vilade huvudet i mitt knä och ville verkligen ha kärlek.





Kommentarer ;

Kommentera här:

Namn:
kommenterar du här ofta ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Följ min blogg med bloglovin