Dagen spenderades i stallet

Har nästan bott i stallet idag känns det som. Åkte dit runt halv två och kom inte hem förens nu :P Har pysslat om Prince en hel del idag. Klippte manen, den var verkligen jätterisig (för har låtit den växa hela sommaren, för flugornas skull). Fixade lite med svansen och borstade igenom honom ordentligt. Och jävlar vad pälsen blev ren ^^ Fasar för att han är täckt av lera imon när jag hämtar honom :P Satt upp idag och provade att skritta och trava några steg. Skritten är han ren i men traven markerar han en del i fortfarande. Det har blivit bättre men inte helt bra. Vetrinären kommer imon eller på onsdag och tittar på honom igen. Hon var ute förra veckan och då trodde hon att det hade blivit en blödning i ett ligament. Så han hade typ sträckt sönder ett sånt under knät. Ingen man kan göra någon åt utan det går över av sig själv. Och det har det börjat göra. Lite synd bara att det kommer ta så himla lång tid. Kommer inte kunna rida han fullt ut på ungefär en månad. Men har jag tur får jag börja skritta lite nästa vecka. Lite surt för min träning skulle börjat nästa vecka och tävlat den 28. Men sånt är livet bara han blir frisk igen ^^


Kommentarer ;

Kommentera här:

Namn:
kommenterar du här ofta ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Följ min blogg med bloglovin